Complete.Org: Mailing Lists: Archives: freeciv-dev: December 2004:
[Freeciv-Dev] Re: (PR#11708) Bug im freeciv 2 beta

To: julia.neudecker@xxxxxxxxxx
Subject: [Freeciv-Dev] Re: (PR#11708) Bug im freeciv 2 beta
From: "Christian Knoke" <chrisk@xxxxxxxxx>
Date: Wed, 29 Dec 2004 01:47:55 -0800

On Tue, Dec 28, 2004 at 02:36:21PM -0800, Jason Short wrote:

> Can anyone translate/summarize this into english?

I'll try.

She says: There is a bug with science. I appreciate the new team science, no
need for regular meetings anymore. But there is a bug. Sometimes (the team)
get techs even when the supply (the bulbs?) were not sufficient, and
sometimes (the team) gets techs that haven't been chosen. Also, the bulb
costs do not increase linear (by 10) anymore, but differs much between
techs.

She says: I suspect, that all techs researched by *any* player (even AI) are
transferred to the human players (team?). So we ended up with railroad in
700 BC!

She says: I didn't notice that in single player, only with teams.

I'm trying to answer:

Julia, soweit ich weiß, ist dieser Fehler bisher nicht bekannt. Ich selbst
kann es nicht testen, aber die Entwickler vielleicht.

Falls Du ein gespeichertes Spiel (savegame) hast, bei dem Du diesen Fehler
erlebt hast, wäre dies sicher hilfreich für die Entwickler. Bitte schicke es
uns, indem Du auf diese Mail antwortest und die Datei anhängst.

Dein letzter Hinweis, dass die Entwicklungskosten nicht mehr +10 ansteigen,
ist allerdings kein Fehler, sondern so gewollt (ein Feature). Dies ist im
default Spiel so, wenn Du civ2 Regeln wählst, erhältst Du die alte Variante.
Dies wird im ruleset eingestellt (tech_cost_style).

I'm telling her, that AFAIK this bug is unknown, and ask her for a savegame.
And I give a hint to tech_cost_style.

Christian